Osäker på om jackan är rätt storlek? Eller vilken del som fraktiskt passar på din hoj? Kontakta gärna oss innan ditt köp, vi hjälper dig gärna att hitta rätt storlek eller del.
Vi tillämpar konsumentköpslagen och lagen om distanshandel. Därför har du 14 dagars öppet köp.För att returen ska godkännas är det viktigt att produkten/produkterna returneras i hel och ren originalförpackning och får inte vara använda eller skadade. Originalförpackningen ska skickas i en kartong, det går utmärkt med den kartong det levererades i. Säkerställ att inga tunga och ömtåliga delar kan röra sig i förpackningen och skadas.Kontakta oss på info@mcweb.se om du vill göra en retur så skickar vi ut ett returformulär och en returfraktsedel till dig. Fyll i formuläret med varför du vill göra returen, skicka sedan in varan och formuläret till oss. När vi fått in din vara återbetalar vi köpeskillingen via Klarna och till den betalningsmetod som ursprungsordern hade.Vid retur av hel order återbetalas fraktkostnaden, vid retur av del av order återbetalas inte hela frakten.MCweb/Johans MC skickar alltid ut en returfraktsedel till dig som kund via post eller länk för utskrift.
Som konsument har du rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid. Konsumenten måste lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig eller att det föreligger dröjsmål på ett ändamålsenligt sätt. Vid en godkänd reklamation ska handlaren stå för alla kostnader inklusive all frakt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns i varan vid leverans. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris. Förvara kvittot väl då det krävs vid en reklamation.Kontakta oss på info@mcweb.se om du vill göra en reklamation så skickar vi ut ett reklamationsformulär och en returfraktsedel till dig. Fyll i formuläret med varför du vill göra reklamationen, skicka sedan in varan, formuläret och kvittot till oss. När vi fått in din reklamation kontaktar vi dig för vidare hantering. Reklamationer gör du självklart med fri frakt.
Har paketet blivit skadat i frakten kontakta oss för en leveransreklamation. Om möjligt, maila gärna en bild på det skadade paketet och artiklarna. Vi ersätter de skadade varorna antingen med nya eller en återbetalning.Har paketet försvunnit på vägen? Kontakta oss direkt via mail eller telefon. Vi ersätter det försvunna paketet antingen med nya varor eller en återbetalning